نکات کلیدی در طراحی خلاقانه وب سایت

تعریف کلمه خلاقیت به معنی  رسیدن به ایده های جدید به منظور حل مشکلات با صحیح ترین روش است . هر گاه شما تلاشی در زمینه اصلاح ، کوتاه سازی ، بهینه سازی ، اقتصادی کردن و هر فرایند دیگری که باعث بهتر شدن  وب سایت و فعالیتی از روش جدید می شود را خلاقیت نامند . همچنین بکارگیری نیروی ذهن و قوای جسمانی در پرداختن به انبوه تصورات ، رفتارها و در نهایت بازدهی های آن  را می توان نوعی خلاقیت نامید. برای همین است که شخص را به یک طراح وب مبدل می کند و می تواند نقطه تمایز بین یک کار حرفه ای و آماتور باشد.  در این رابطه طراحان وبسایت همیشه دنبال نکاتی برای بهبود خلاقیت خود برای داشتن کارهای الهام بخش و هیجان انگیز هستند.

مهمترین چیز برای یک سایت داشتن خلاقیت و نو آوری است. برای کاربر مهم است  که داخل سایت شما یک خلاقیت یا نو آوری که سایت شما رو با دیگر سایت متفاوت نشان دهد دیده شود .پس سعی کنید سایت خود را به تیمی خلاق با ایده های متفاوت بدهید و ازنکات کلیدی در طراحی خلاقانه سایت استفاده کنید. یک طراحی وب سایت خلاقانه که تنها توسط شخصی با تجربه و کارکشته، بعلاوه با استعداد در زمینه طراحی سایت به دست می‌آید چیزی است که شدیدا در این دوره یعنی زمان رقابت مجازی شدید میان شرکت‌ها و اشخاص مختلف نیاز به آن احساس می‌شود.


طراحی سایت امری است که علاوه بر تجربه، نیازمند خلاقیت و سلیقه است.برای بررسی روند طراحی وب سایت، بایستی اطلاعاتی در مورد تفاوت طراحی سایت های گذشته و کنونی را داشته باشید. هم چنین در طراحی سایت جدید، نکات کلیدی در طراحی خلاقیت سایت  اهمیت فراوانی پیدا کرده است.


طراحان وبسایت همیشه دنبال نکاتی برای بهبود خلاقیت خود برای داشتن کارهای الهام بخش و هیجان انگیز هستند برای همین یافتن نکات کلیدی در طراحی خلاقانه از خارج از اینترنت می تواند الهام بخش باشد.خلاقیت در طراحی وب سایت اصل می باشد.


در راه اندازی یک وب سایت ،طرح و ترکیب وب سایت شما، پایه اصلی آن است. طراحی خلاقانه وب سایت ، راهنمای کاربر در بخش‌های مختلف است و به او نشان می‌دهد چه چیزی در سایت شما از همه مهم‌تر است. در واقع زیبایی وب سایت به طرح آن وابسته است. طرح‌بندی خلاقانه موثر، همیشه مسیری طولانی برای تقویت تجربه کاربری در پیش دارد، هرچند خلاقیت نباید باعث کاهش رتبه سایت شود.


 


نکات کلیدی در طراحی خلاقانه وب سایت

خلاقیت به مرور زمان

هرگز یک ذهن فکر  بسته پریشان  و متمرکز بر روی فعالیت های متفرقه نمی تواند ارائه دهنده یک ایده و خلاقیت ناب باشد. با وجود ایده‌های نو و جدید  همواره شایسته فکری باز با دید گسترده است. در واقع  خلاقیت از ویژگی‌هایی است که درصد بالایی از آن را استعدادهای ذاتی می‌سازند، با این حال در مواردی همچون طراحی وب سایت لزوم تجربه و کار کردن شبانه روزی به منظور داشتن راهکارهای  جدید و نوین و به عبارت دیگر پرورش استعداد لازم  است.


رنگ بندی در طراحی سایت

از نکات کلیدی درطراحی خلاقانه سایت  باید به  رنگ های انتخابی سایت توجه داشته باشید و سایر گزینه هایی که رنگ ها می تواند در آن مؤثر باشند را در نظر بگیرید. موقع ایجاد یک رنگ بندی ایدال  شما باید مخاطبین خود را مورد توجه قرار دهید و به راحت بودن و احساس آرامش آنها فکر کنید.درایجاد باید بدانید که قسمت های مختلفی در طراحی وب سایت شما به انتخاب دقیق رنگ بستگی دارد.این گزینه ها نظیر فونت ها و تصاویر و رنگهای پیش زمینه که باید به وضوح این موارد را بررسی کرد و از سئو سایت برای موتور جستجو نباید گذشت  چون می تواند بیشترین بازدیدکننده  را برای  سایت شما به ارمغان بیاورد. یک راه کم هزینه و ماندگار و دائمی که اگر به آن اهمیت بدهید بیشترین بازخورد را برای سایت شما خواهد داشت.


استفاده ازمفاهیم به‌جای تکنیک‌ها

برای داشتن ایده‌های جدید و نوآورانه لازم تحقیق کنیم و آموزش کسب تجربه و استفاده از روش‌های دیگر افراد خلاق و سرشناس در این حوزه است. موفقیت در زمینه های بالا وقتی به دست کی آید که شما ایده ای  را در ذهن خود پرورش داده و تا آن را به صورت واقعی جامه عمل بپوشانید.مورد دوم یعنی تبدیل ایده به پروژه در عمل دقیقا مستلزم کسب تجربه در طراحی وب سایت است، زیرا چه بسا افرادی که ایده های بسیار خوبی داشته اند ولی با نحوه پیاده سازی آن آشنا نیستند.

بهینه سازی طراحی سایت خلاقانه

نباید تمام فکر و ذهن خود را به چگونگی رنگ وب سایت خود متمرکز کنیم ،چون فقط مانعی برای طراحی سایت خلاقانه توسط خود شما میشود. رنگ های سایت را باید طوری انتخاب کنید که فقط راحتی کاربران را مد نظر داشته باشد. و البته اگر مواردی نظیر رنگ سازمانی و چارچوب کلی سایت را در نظر بگیرید اصالت بیشتری به سایت خود خواهید داد.
توجه کنید  که ایجاد تغییرات باعث نشود با برخی مرورگرها به مشکل برخورد کنید و حتماً با استفاده از مرورگرهای مشهور سایت را چک کنید.


بروز بودن همیشگی تمام نوآوران

بروزرسانی همواره توام با امکانات و ویژگی‌های جدید است.در مورد یک سیستم مدیریت محتوا، هسته یک زبان برنامه نویسی و… هرگز مشاهده نشده که یک آپدیت جدید همراه با پسرفت و کاهش قابلیت‌ها همراه شود.حتی اگر در یک بروزرسانی جدید قسمتی از نسخه پیشین حذف گردد. مطمئنا قسمت مربوطه شامل ایراداتی بوده و حتی این حذف نیز به منظور ارتقا صورت می‌گیرد.

هرچه ابزار و وسایل در دست یک فرد خلاق بیشتر و حرفه ای تر باشد، پروژه آخر بهتر و بهتر خواهد بود.یک خلاق می تواند از ابزارها ی بروز شده در جهان برای بهتر شدن سایت استفاده کنند و همیشه فناوری را پیگیر باشد تا با آمدن امکانات چدید بتواند آنها را درسایت بکار ببرد. حالا یک فرد خلاق برای تولید جلوه خاص مورد نظرش می تواند از ابزاری قدرتمند و نه چندان پیچیده به اندازه جاوااسکریپت به نام سی اس اس انیمیشن (CSS3 Animation)  زیبایی برای سایت طراحی کرده و از آن استفاده کند.


اوج گرفتن تفکر و پیاده سازی ایده ها

در طراحی سایت خلاقانه لازم است که ذهن و  فکر خارج از چهارچوب یعنی بتواند به آسمان ها اوج بگیرید و قابلیت پیاده سازی  ایده های خود را داشته باشد . برای همین طراحان سایت باید بتوانند به دور دست ها فکر خود را ببرند و ایده های جدید را برای پیاده سازی روی کاغذ آورده و آنها را به سایت منتقل کنند.

نوآوران حوزه وب و یا هرشاخه دیگری از عصر جدید، همواره به دنبال راهکار هستند که به آن‌ها کمک ‌کند تا ایده‌های فراتر از پروژه‌های عادی را به نوعی پیاده سازی کنند.

 

الهام گرفتن از محیط خارج از اینترنت

به نظر می آید که طراحان وقت زیادی برای یافتن نمونه های آنلاین خوب نمی گذارند. منابع زیاد و مختلف الهام بخشی برای افراد خلاق وجود دارد. این ممکنه شامل سایر انواع کارهای منتشر شده مثل طراحی ساختمان و حتی مناظر طبیعی باشه.  برای همین آنها باید خارج از اینترنت به دنبال ایده های تازه بگردند.


اطلاعات بیشتر در مورد فونت ها

 در اینجا شناخت اندازه و شکل نوشته ها در یک صفحه میتونید قابلیت خوانایی یک سایت رو افزایش بده. و این باعث می شود که تاثیرزیادی  از سایت روی بازدیدکنندگان گذاشته  شود. طراحان وبسایت نیاز دارند که بدانند چه فونت هایی حرفه ای بنظر می رسند و با محتوا و موضوع سایت مورد نظرشون همخوانی داره.پس باید همیشه اندازه و شکل نوشته ها را در نظر بگیرند. زیرا بزرگ و کوچک بودن نوشته می تواند دید بازید کنندگان را در مورد سایت تعییر بدهد.

 

استفاده از بکگراند ها

به طراحان  در گذشته استفاده از بک گراندها توصیه نمی شد. علت آن هم استفاده از یک  پهنای باند بود. ولی امروزه بهینه سازی این تصاویر برای بارگذاری سریعتر ممکن شده است .و بیشتر کاربران به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. بک گراند ها ممکنه برای ورژن موبایل وبسایت جدی تر هم باشه. وقتی قصد استفاده از تصویری را بعنوان بک گراند در وب سایت تان دارید، تصویر باید خیلی با احتیاط انتخاب شود. زیرا انتخاب یک تصویر اشتباه می تواند پیام بی ربطی را به کاربران منتقل کند.

 

یادگیری فتوشاپ

بهترین ابزارها فتوشاپ است که می توانید با یادگیری آن تکنیک های جالبی را طراحی کنید و آن را درسایت قرار بدهید .این کار باعث جذابیت سایت شما می شود. طراحانی که به ابزارهایی مثل فتوشاپ مسلط هستند میتونند هرچیزی که خودشان یا مشتری شان تصور می کند را بسازند. تعداد زیادی منابع آنلاین وجود دارند که میتونند به طراحان برای افزایش مهارتشون در زمینه ها و ابزارهای مختلف کمک کنند.


شروع با یک نقاشی

بیشتر طراحان در ابتدا به طرف نرم افزارهای طراحی وب سایت  یا حتی کدنویسی رفتند. ولی برای افراد خلاق راه بهتری هم هست که ابتدا طرح یا ایده ی خود را در یک کاغذ پیاده سازی کنند سپس به  سراغ مراحل بعدی بروند. اینکار باعث افزایش خلاقیت طراحان و سازماندهی بهتر طرح ها می شود.

 

در جستجو وب گردی

بهتر است به دنبال وب سایت هایی که در رتبه های بالای قرار دارند بگردید. دنبال وب سایت هایی که برنده ی جایزه طراحی شدند و از اون طرح ها برای افزایش مهارت و خلاقیت خودتون استفاده کنید. البته حائز اهمیت است که به  دنبال وبسایت هایی با طراحی بد هم بگردید تا بدانید از چه چیزهایی باید خودداری کنید. گاهی نگاه کردن به وبسایت های بد میتونه در حد بررسی وبسایت های خوب کمک کنه.

 

استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت  

امروزه هزاران ابزار مختلف با قابلیت های جذاب وجود دارند که شما میتونید از هرکدام در یک بخش از وب سایتتون استفاده کنید. این ابزارها آنقدر متنوع و فراوان هستند که حتی جستجو برای اون ها میتونه ایده های جدیدی برای شما خلق کنه. پس فراموش نکنید تا جای ممکن از بهترین این ابزارها استفاده کنید.


قابل ذکر است که نکات کلیدی در طراحی خلاقانه وب سایت زیاد می باشد و باید آنها را در نظر گرفت و از آنها در بهتر کردن سایت استفاده کنیم .پس همیشه به دنبال ایده و خلاقیت جدید در داخل و خارج ازمحیط اینترنت بگردید.

 

 

سایت روبی وب  دارای طراحان خلاق و با تجربه است که تمام تلاش خود را برای طراحی سایت با ایده های جدید به کار می برد. سایت روبی وب همیشه و در همه حال ایده های جدید را برای طراحی انواع وبسایت ها انجام می دهد . سایت روبی وب به کسب تجربه بسیار در زمینه خلاقیت در طراحی و همچنین موفقیت سایت های طراحی شده  توجه می کند .سایت روبی وب دقت و اعتبار طراحی وبسایت، را با کمال احترام به شما مشتریان عزیز ارائه میدهند.